تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

در این مقاله ما می خواهیم شما را با موتور جستجو و اهمیت و بهینه سازی آن صحبت کنیم . و این را بگوییم که این موتور جستجوچگونه می تواند سایت شما را در صفحه اول گوگل قرار بدهد.

 موتور جستجو چیست؟

موتور جستجو در واقع مجموعه ای از سخت افزار ها و نرم افزار ها را در بر می گیرد که اطلاعات و داده ها را در حجم گسترده ای از داده ها استخراج می کند. هدف بهینه سازی یک وب سایت، قرار گیری در صفحات نخست در نتایج موتور های جستجو می باشد. هر چه در رتبه ی بالاتر در موتور جستجو قرار بگیرید می توانید صد ها یا هزاران بازدید کننده به همراه داشته باشید. نقش موتور جستجو این است که موضوع جستجو کاربر ها را با صفحاتی که به این موضوع مرتبط می شوند را مطابقت دهند.


باید بگوییم که در گذشته ستون موتورهای جستجو بر پایه متا تگ کلیدی یا همان کیورد بود ، در حقیقت متاتگ‌ها مشخص می کردند یک صفحه درباره چه محتوایی است ، در واقع این اولین حرکت سئو غیر اصولی یا همان کلاه سیاه بود امروزه افراد تازه کاری که وارد عصر طراحی سایت شده اند به آن فکر می کنند.

ده این صورت که موتورهای جستوی اولیه به شدت از سوء استفاده و دستکاری رتبه بندی توسط افراد سئو کار ضربه می خوردند زیرا طی جستجوی کاربر نتایجی غیر مرتبط پدیدار می شد که این اتفاق به شدت از اعتبار موتور جستجو کم می کرد.

تا این که تنها موتور جستجو که توانست با تکیه بر الگوریتم ریاضیات از این نا امیدی نجات پیدا کند ، توسط دو نفر از دانشجویان فارق التحصیل دانشگاه استنفورد با نام های لری پیج و سرگئی برین با نام موتور جستجو ( بک روب ) فرایند جستجو را رنگ جدیدی داد و نتایج جستجو بهبود یافت.


تا اینکه بلاخره بهینه سازی موتور جستجو دقیقا از جا یی شروع شد که سایت هایی شروع به خرید و فروش لینک کردند این لینک ها ،بک لینک نام گرفت و تا به امروز این روش یکی از چالشی ترین موضوعات سئو سایت به شمار می رود.


امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه طراحی سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو می باشیم ، زیرا موتورهای جستجو در خصوص تولید نتایج بسیار ویژه ای که ما تصور میکنیم، با هوشمندی و مهارت بیشتری در حال پیشرفت هستند.

 


اهمیت رتبه وب سایت در موتور های جستجو

اولین روشی که کاربران برای رسیدن به وب سایت مورد نظر خود انتخاب میکنند، موتور های جستجو هستند.

همچنین موتورهای جستجو بیشترین سهم را در راهنمایی کاربران به وب سایت ها دارند و بیشترین ترافیک وب سایت ها از همین طریق تامین میشود. تحقیقات نشان میدهد که کاربران بیشتر به وب سایت هایی که در صفحه اول لیست موتور های جستجو موجودند مراجعه میکنند.


پس یکی از دلایل اهمیت رتبه بندی در موتور های جستجو را میتوان، رقابت در کسب مخاطب بیشتر دانست. روش­های زیادی برای ایجاد ترافیک بر روی سایت شما وجود دارد ولی قطعاً مؤثرترین روش، بهینه­ سازی موتور جستجو یا همان سئو (SEO) است.در این قسمت باید دانست که سئو مجموعه­ ای از استراتژی­ ها و تکنیک­هایی است که می­ تواند به بالا آمدن صفحه شما در لیست جستجوی موتورهای جستجو کمک کند.

 امروزه با پیشرفت تکنولو ژی بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که هیچ وقت تمام نمی شود و تکنیک های زیادی برای بهتر کردن رتبه سایت وجود دارد اما  پیاده سازی همه آنها مشکل می باشد. کسانی که فعالیت بهینه سازی را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند و عواملی که باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا کندرا بخوبی بشناسند و در واقع از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند .


وقتی که سایت شما بازدیدکننده ی بیشتری داشته باشد، می ­توان گفت که احتمال ایجاد مشتریانی که می­ توانید روی آن‌ها حساب کنید، بیشتر است. روش­های زیادی برای ایجاد ترافیک بر روی سایت شما وجود دارد اما قطعاً مؤثرترین روش، بهینه­ سازی موتور جستجو است. در این جا گوگل هرساله تغییرات زیادی را در آن ها ایجاد می کند که شما به عنوان یک متخصص حوزه سئو باید علم خود را در آن به روز نگه دارید و تغییرات مربوطه را در سایت خود اجرا کنید تا بتوانید جایگاه خود را در گوگل ثابت نگه دارید.


باید گوشزد کنیم که سئو مجموعه­ ای از استراتژی­ ها و تکنیک­هایی است که می­ تواند به بالا آمدن صفحه شما در لیست جستجوی موتورهای جستجو کمک کند. با اینکار، سایت شما بیشتر دیده می­ شود و می ­توانید با جدیت بیشتری به کار خودتان ادامه بدهید.

همانطور که می دانید بهینه سازی موتور جستجو مجموعه ای از استراتژی ها، تکنیک ها و تاکتیک های ست که به منظور افزایش میزان بازدیدکنندگان یک وب سایت بوسیله ارتقا رتبه سایت در صفحه نتایج برتر جستجو در موتورهای جستجوگری چون گوگل، بینگ ودیگر موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد.


بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو امری حیاتی و مهم برای وبمستران است. هیچ کس بهتر از خود شما نمیتواند در بهبود سئو سایت و جذب بازدیدکننده از موتورهای جستجو موثر باشد. و در اجرای تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) سایت مورد نظر بر اساس استانداردهای SEO بررسی میشود، با تحلیل محتوا و اهداف سایت کلمات کلیدی شناسایی شده و برای دستیابی به رتبه های مناسب در نتایج موتورهای جستجو استفاده می شود.


4 رکن اصلی یک استراتژی تاثیر گذار برای بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو عبارتند از:

تحقیق کلمات کلیدی ، ساخت محتوای با کیفیت، ساخت لینک، بررسی و آنالیز نتایج


تکنیک هایی برای بهینه سازی عبارتند از:

- افزایش لینک های خارجی

- تغییر اسم فایل ها

- لینک یک طرفه

- کلمات کلیدی

- استفاده از Meta Tag

- استفاده صحیح از عنوان

- استفاده از robots.txt

- بهینه سازی محتوا


بیشتر مردم برای اینکه بتوانند چواب سوالات خود را پیدا کنند ، از موتورهای جستجو استفاده می­ کنند. موتورهای جستجو به ما این امکان را می­ دهند تا بتوانیم سریع­تر و جامع­ تر، جواب پرسش­ های مان را پیدا کنیم. پرکاربرترین موتور جستجو، گوگل است. پس اکثر مالکین  سایت­ها دوست دارند که سایتشان در بالاترین جایگاه از این لیست جستجو باشد. بهترین راه برای این کار، کمک گرفتن از سئو یا همان SEO است. سئو به مجموعه استراتژی­ ها و فعالیت­هایی تلقی می­ شود که سبب می­شود تا با توجه به الگوریتم­ هایی که موتورهای جستجو دارند، صفحه و سایت شما، در بالای لیست جستجو قرار گیرد.


استفاده از این  کار مزیت­ های بسیاری دارد، مانند:

1-وقتی که یک سایت که در بالاترین رتبه صفحه نتایج موتورهای جستجو قرار می­ گیرد، پس بیشتر دیده می­ شود و شانس بیشتری برای کسب ترافیک دارد.

2-هنگامی که شما یک سایت که در جایگاه بالاتری از لیست موتورجستجو میبینید، قابل‌اعتمادتر و معتبرتر می باشد.

3-در این شما باید بتوانید به بازدیدکنندگان سایت خود اطلاعات دقیق­تر و جامع ­تری بدهید زیرا سئو بر کیفیت محتواها نظارت  کامل دارد.


در این قسمت ما همچنین بیشترین  تمرکز خود را بر موتور جستجوی گوگل قرار دادیم، زیرا گوگل  محبوب­ ترین موتور جستجو است و الگوریتم­ های خود را تا حد زیادی در اختیار مردم قرار داده است. باید بدانید که این تکنیک­ها برای موتورهای جستجویی مانند یاهو و بینگ نیز تا حد زیادی قابل استفاده است.


*انتخاب آگاهانه‌ی تأمین‌کننده‌ی هاست

در این قسمت هاست یکی از زیربناهای سایت شما می باشد.پس با انتخاب یک تأمین‌کننده هاست مناسب که خدمات خوبی را به شما می­دهد، می­توانید که بهتر بر روی سئو و بهینه ­سازی سایت خود کار کنید. در واقع موتور جستجوی گوگل در معیارهای خود برای سئو، سرعت سایت­ ها را نیز مدنظر قرار می دهد که با انتخاب یک هاست مناسب، می­توانید قدم بزرگی به سمت این مهم بردارید. موتور جستجو گوگل در الگوریتم­های خود برای سایت­هایی که HTTPS   دارند، تا حدی  زیادی امتیاز قائل می شود ؛ تأمین‌کننده هاست شما باید بتواند این خدمات را به­ درستی ارائه بدهند. اگر تأمین‌کننده هاست شما امکانات خوب و مناسبی برای شما فراهم نمی­ کند، بهتر است که به فکر تغییر آن باشید.


*انتخاب قالب برای موتورهای جستجو بهینه

در این جا قالب انتخابی که شما  انتخاب کرده اید در واقع نقش مهمی در سئو سایت شما دارد. قالب­ ها، ظاهر سایت را می­ سازند و می­توانند قابلیت­های جدیدی را ارائه دهند و نباید به­ گونه ­ای طراحی شده باشند که برای سئو سایت مشکلی ایجاد کنند. به این ترتیب  قالب سایت شما می­تواند بر روی سرعت سایت شما تأثیرگذار باشد که این مسئله­ ی مهمی در بهینه­ سازی سایت است. برای سئو سایت شما ، بهتر است  کدهایی که در قالب شما وجود دارد، صحیح و تمیز باشند تا شما را در نتایج موتورهای جستجو، بالاتر بیاورند.پس در انتخاب قالب برای سایت خود دقت لازم را انجام بدهید. امروزه قالب­ هایی که برای موتورهای جستجو بهینه ­سازی شده­ اند، کم نیستند و شما می­توانید با انتخاب این قالب­ها، خود را به صدر لیست جستجوی موتورهای جستجو، نزدیک‌تر کنید.


*استفاده از یک افزونه‌ی اختصاصی سئو

افزونه یا پلاگین، با این معنی است که آنها نرم ­افزارهای کوچکی هستند که ویژگی­ها و قابلیت­های خاصی را به سایت شما اضافه می­کنند. تقریباً افزونه ­ها می­توانند هر کاری را برای سایت شما انجام دهند و به بهبود سئو سایت شما کمک کنند. تعدادی از افزونه­ ها، اختصاصی برای بهینه­ سازی سایت و سئو ساخته شده ­اند و می­ توانند بر رتبه سایت در لیست موتورهای جستجو کمک کنند. این افزونه ­ها می‌توانند ویژگی‌های کوچک و هدفمندی مانند ایجاد یک نقشه سایت را برای شما ارائه دهند.حتی برای نتایج بهتر، شما می­ توانید یک افزونه SEO کامل مانند Yoast SEO را انتخاب کنید که مجموعه­ ای از ویژگی­ های متمرکز برای بهینه ­سازی سایت را به سایت شما اضافه می­ کند.


*تغییر ساختار پرمالینک

در این قسمت شما با پرمالینک  آشنا می شوید که به لینک­ هایی گفته می­ شود که به صفحه خاصی از سایت شما اشاره دارد. پرمالینک آدرسی است که مردم برای ارجاع و پیوند به صفحه خاصی از سایت شما از آن استفاده می­کنند و ظاهر آن اهمیت دارد. تلاش کنید برای این لینک­ ها، اسامی که دارای  معنی هستند را  انتخاب کنید چون هم در ذهنیت مرد اثر مثبت دارد و هم در سئو سایت شما بسیار کارآمد و مفید است و رتبه سایت را بهبود می­بخشد .برخی  از پرمالینک­ها وجود دارند که شامل اعداد و حروف کاملاً بی معنی  هستند، در واقع  این دست از پرمالینک­ها، هیچ اطلاعات خاصی را به موتورهای جستجو نمی­ دهند اما با ساختن یک آدرس لینک مناسب با استفاده از لغات کلیدی که با محتوای صفحه ربط دارد، موتورهای جستجو را وارد می­ کنیم که به سایت ما امتیاز بیشتری بدهند و ما را در صدر لیست شان قرار دهند.


*ساختن نقشه‌ی سایت

حالا باید یک قدم دیگر برداریم و آن نقشه‌ی سایت است که  یک راه سریع و می­توان به وسیله‌ی آن از محتویات سایت اطلاعات خوبی به­ دست آورد.

در این جا برای شما توضیح می دهیم که نقشه‌ی سایت، یک لیست کامل از تمامی صفحات و محتواهای درون وب‌سایت شما می باشد  که بیشتر مواقع  با یک سلسله مراتب صحیح و سازماندهی شده­ای طراحی شده است. نقشه‌ی سایت یک راه سریع است که می­توان به وسیله‌ی آن از محتویات سایت اطلاعات خوبی به­ دست آورد. گرچه این نقشه برای بازدید کنندگان و افرادی که به سایت شما مراجعه می­کنند طراحی شده است، ولی در واقع به موتورهای جستجو و بات­هایی که خزنده نام دارند و سایت شما را جستجو می­کنند نیز اطلاعات دقیق و خوبی می­دهند که قطعاً در بهینه­ سازی سایت شما برای موتورهای جستجو تأثیر به سزایی دارند.هرچند که نقشه‌ی سایت به‌ خودی‌ خود بر رتبه‌ی سایت در موتورهای جستجو تأثیری ندارد، ولی در واقع یک ابزار بسیار ارزشمند برای سئو محسوب می­شود.  در این قسمت نقشه سایت به خزنده ­ها این امکان را می­ دهد که کل سایت شما را ببینند و ارتباط مفاهیم و صفحات با یکدیگر را بهتر درک کنند و ببینند که چگونه صفحات با هم ربط دارند. این خود باعث می­شود کار موتورهای جستجو برای رتبه ­بندی سایت شما و همچنین ارائه‌ی مطالب مرتبط در جستجوهای کاربران، آسان­ تر شود.اضافه کردن یک نقشه‌ی به سایت، کار راحتی است. شما می­توانید با استفاده از افزونه Google XML Sitemaps و یا افزونه Yoast SEO برای سایت خود یک نقشه‌ی سایت ایجاد کنید.


*استفاده از عنوان در تمامی محتواها

تا الان باید خیلی مطلب در مورد سایت و چگونگی طراحی آن را یاد گرفته باشید از جمله این مطالب در مورد ربات  یا این خزنده های موتور جستجو است .درحالی‌که خزنده­ ها با استفاده از نقشه سایت به­ خوبی می­ توانند سایت شما را رصد کنند، اما برای درک بهتر محتواهای موجود در سایت شما، لازم است که برای عناوین محتواهای خود، متناسب با لغات کلیدی و آنچه که بازدیدکننده را به ­وجود می­ آورد، اقدام کنید. خزنده ­ها از طریق عنوان محتواها می­توانند اطلاعات خوبی از آن محتوا را به دست آورند. پس اگر خواستید می توانید از ویرایشگر وردپرس، برای عنوان­ها و زیرعنوان­ های هر مطلب، از تگ­های Heading 1 و Heading 2  و غیره استفاده کنید.


در واقع  از فایده های  این کار برای بهینه­ سازی سایت و سئو، داشتن عناوین و زیرعنوان­های مختلف برای محتواهای سایت شما، به بازدید کننده این امکان را می ­دهد تا راحت­ تر بتواند مطالب سایت شما را دریافت کند و حس بهتری نسبت به سایت شما داشته باشد و بازدید کننده را متقاعد کند که به محتواهای سایت شما اعتماد کند. و این  موضوع دید بصری زیبا، باعث شکسته شدن مطلب شما می­شود که درک مطالب را راحت ­تر می­کند. همچنین به خزنده­ها ارتباط بین عناوین و زیرعنوان­ها را یادآور می­ شود و سئو سایت را بسیار بهبود می ­بخشد. فراموش نکنید که همواره از گزینه­ های عنوان در وردپرس استفاده کنید تا از رقبا، عقب نیفتید.


در هر حال تکنیک های سئو و بهینه سازی موتور جستجو به دو سته تقسیم می شوند ، تکنیک کلاه سیاه و تکنیک کلاه سفید.

در تکنیک های کلاه سیاه گوگل سعی می کند رتبه سایت هایی که گوگل از آن ها به عنوان تکنیک های غیر قابل قبول و تایید یاد می کند کاهش دهد.

تکنیک سئو کلاه سفید تنها یک نام معمولی است زیرا به این معنی نیست که این تکنیک قرار است از دستور العمل های مورد تایید گوگل نیز استفاده کند.

اما این تکنیک سعی می کند محتوا را مطابق با جستجوی کاربران تولید در دسترس قرار دهد. این تکنیک محتوارا برای کاربران تولید می کند نه برای موتورهای جستجو.

تکنیک کلاه سیاه سعی می کند موتور جستجو را فریب دهد ، به طور مثال پنهان کردن مقداری از متن در رنگ های یکسان با زمینه یکی از این تکنیک ها است.

البته دسته دیگری نیز به نام سئو کلاه خاکستری نیز وجود دارد که از هر دو تکنیک اصلی استفاده می کند. این تکنیک بیشتر سعی می کند سایت را برای موتور جستجو سئو کند و ارزشی برای کاربران قائل نیست.

 

*تولید محتوا با توجه به لغات کلیدی

در این قسمت کلمه ای Keyword است که کاربران برای پیدا کردن مطالب مورد نیاز خود، در موتورهای جست و جو وارد می کنند.

باید بگوییک که کلمات کلیدی به کلماتی گفته می­شود که موضوع محتوا را توصیف می­ کنند. در واقع وقتی که شما  کلمه‌ی کلیدی (بهینه­ سازی سایت) را به عنوان موضوع محتوای خود انتخاب کنید و درون مطلب، به روش­های بهینه­ سازی سایت و سئو سایت می پردازید. شما با اینکار، این احتمال را داده ­اید که کاربران در موتور جستجو بیشتر این کلمه را تایپ کنند. انتخاب کلمه یا کلمات کلیدی برای یک محتوا بسیار مهم است و باید در حد امکان درون متن و عنوان و زیرعنوان‌ها تکرار شود تا به خزنده­ های موتور جستجو موضوع متن را بفهماند و شانس شما را درآمدن به بالای لیست جستجو افزایش دهد.


یک نکته مهم در رابطه با کلمات کلیدی وجود دارد که باید در استفاده از آن‌ها بسیار زیرک باشید . بهتر است که کلمات کلیدی خود را به­ زور و غیرمرتبط درون متن قرار ندهید که باعث رنجش کاربران می­شود و اعتماد آن‌ها به سایت از دست بدهید. همچنین از آوردن یکجا و متراکم کلمات کلیدی نیز به­ شدت بپرهیزید زیرا در جدیدترین تکنیک­های سئو جایی ندارد و با توجه به الگوریتم­های جدید گوگل، در سئو سایت اثر منفی دارد.


*استفاده صحیح از لینک­های داخلی و خارجی

امروزه گوگل و دیگر موتورهای جستجو، به چگونگی اتصال سایت شما و محتواهای آن به محتواهای دیگر درون سایت و همچنین به سایت­های دیگر دقت می­ کنند. با ایجاد تعداد زیادی لینک در پست­ها و صفحات خود، خزنده ­ها را از چگونگی ارتباط محتوای خود با دیگر محتواهای مشابه مطلع می کنید. با دادن لینک­های مختلف داخلی به سایت خود، بازدیدکنندگان را به پیوند به محتواهای مرتبط دیگر که در سایت شما قرار دارد، تشویق خواهید کرد، که به نوبه ­ی خود به موتورهای جستجو نشان می ­دهد که محتوای شما ارزشمند است.


در سایت همانند کلمات کلیدی، باید از این استراتژی بسیار زیرکانه استفاده کنید. اگر لینک­ های زیادی را به محتوای خود اضافه کنید یا از پیوندهای زیادی استفاده کنید که به صفحات نامربوط اشاره دارند، سئو و رتبه ­بندی سایت شما در موتورهای جستجو احتمالاً دچار مشکل خواهد شد. تلاش  کنید که برایلینک­های خارجی، به سایت­هایی لینک بدهید که رتبه آن‌ها در لیست جستجو موتورهای جستجو بالاتر از سایت شما باشد.در واقع  این کار کمک شایانی به سئو و بهینه ­سازی سایت شما خواهد کرد. با استفاده زیرکانه از لینک­های داخلی و خارجی، جایگاه خود در لیست جستجو را بهبود ببخشید.


*طراحی سایت سازگار با تمامی دستگاه­ها

در عصر جدید مردم از تلفن­ های همراه خود برای مرور صفحات وب استفاده می­ کنند. باید  در طراحی سایت دقت لازم را  داشته باشید که با هر نوع دستگاهی کاملاً سازگار دلشته باشد و سایت شما را به درستی نشان دهد. گوگل بر این مهم بسیار تأکید زیادی دارد  و آن را در رتبه­ بندی­ های خود اعمال قرار می دهد. اگر سایت شما با هر دستگاهی  سازگار باشد، شانس شما برای حضور در رده­ های بالاتر لیست جستجو، بیشتر خواهد شد. کاربران باید به این موضوع دقت کنند که قالب خود را متناسب با این کار انتخاب کنند. باید بیشتر قالب­ های با تمامی دستگاه­ های الکترونیکی سازگار است. فقط نباید فراموش شود که قالب شما باید ویژگی­های دیگر برای سئو یا همان SEO را نیز داشته باشد.


*بهینه­ سازی عکس­ها

تصاویر می توانند بر روی سئو سایت نیز اثرگذار باشند

در طراحی سایت عکس­ ها فقط به سایت شما مربوط هستند و باعث می­ شوند تا یک دید بصری به سایت شما اضافه شود و بازدیدکننده بتواند راحت­ تر مطالب را مرور کند. همان‌گونه که آگاه هستید، تصاویر می­توانند بر روی سئو سایت نیز اثرگذار داشته باشد. برای مثال  ، کیفیت و اندازه عکس­ ها می­تواند بر سرعت بارگذاری سایت شما بسیار مؤثر باشد، عکس هاعاملی  هستند که  در سئو سایت شما نیز تاثیر می گذارند. همچنین خزنده­ها با خواندن اطلاعاتی که به عکس پیوست شده ­اند، درک بهتری از محتوا پیدا خواهند کرد. نام عکس و توضیحی که در درون عکس (Alt text) قرار دارد، از جمله اطلاعات پیوست شده به هر عکس است.

پس  شما باید حتماً به حجم و کیفیت عکس­های سایت خود دقت کنید و آن‌ها را بهینه کنید و همچنین برای عکس­ها و توضیحات آن‌ها از اسامی و کلمات با مفهوم و یا حتی در صورت امکان از کلمات کلیدی استفاده کنید.


*تولید محتواهای طولانی در صورت امکان

هنگامی که الگوریتم­ های گوگل قصد رتبه ­بندی محتواها را دارند، توجه خاصی به محتواهای با حجم بالا می ­کنند. این بدان معنا نیست که محتواهایی که طولانی نیستند در رتبه­ بندی دخیل نمی ­شوند، اما تأثیر مطالب طولانی بسیار بیشتر است. همواره باید سعی کنید تا مطالب جامع خود را  با عناوین و زیرعنوان‌های مناسب و استفاده از کلمات کلیدی دسته­ بندی کنید تا کار خزنده­ ها برای درک مطالب طولانی شما راحت­ تر باشد.

وقتی که محتواهای طولانی برای خوانندگان  قرار می دهید این گونه محتواها نیز جذابیت بیشتری دارند زیرا باعث می­ شود اطلاعات جامع‌تری را به دست آورند و همچنین با خواندن آن‌ها، زمان بیشتری را در سایت شما سپری می­کنند که این می­ تواند در سئو سایت شما بسیار مؤثر باشد. بنابراین همواره در تولید محتوا برای سایت خود، سعی کنید که اطلاعات جامع­ تر و کامل ­تری را به خواننده بدهید تا هم سایت خود را معتبرتر نشان دهید، هم بر سئو سایت خود اثر مثبت­ تری بگذارید. شما حتی می­توانید محتواهایی که قبلاً در سایت خود منتشر کرده ­اید را ویرایش کنید و آن را به مطالبی قوی­ تر و جامع­ تر از قبل تبدیل کنید.


*ایجاد و به‌روزرسانی مداوم پست­ ها

یکی از نکات دیگری که در الگوریتم گوگل هم آمده­ است، فرکانس تولید محتوا است. مطالب قدیمی، کار خود را در سئو یا همان SEO سایت شما انجام داده ­اند. سعی کنید که به‌صورت منظم مطالب جدید در سایت خود پست کنید تا جدا از پاسخگویی به نیاز کاربران، بتوانید در بهینه ­سازی سایت خود، قدم مثبتی را برداشته باشید. پس اگرشما  می­ خواهید سایت شما مدام در بالای لیست جستجو دیده شود، تلاش کنید بر اساس یک نظم خاص، شروع به تولید محتوای مفید و کاربردی نمایید. همچنین نباید از پست­های قدیمی غافل شوید. با به‌ روزرسانی آن‌ها، خزنده­ها را مجاب خواهید کرد تا بار دیگر آن متن را ارزیابی کنند و امتیاز بیشتری به آن اختصاص دهند.


*تمرکز بر کیفیت محتوا

هنگامی‌ که گوگل و سایر موتورهای جستجو ، الگوریتم­ های پیچیده ­ای ر ابرای رتبه ­بندی وب­ سایت­ها ایجاد می­ کنند، هدف آن‌ها این است که به سایت­های مرتبط ­تر و مفیدترکمک کنند. عوامل مربوط در رتبه­ بندی در الگوریتم­ ها و همچنین اثرات آن‌ها مدام تغییر می­ کند، ولی در اصل موضوع ثابت است. اگرمی­ خواهید باتلاش­ های خود در بهینه­ سازی سایت خود موفق شوید، باید روی ایجاد محتواهای باکیفیت تمرکزکنید تا اینکه با تقلب، سایت خود را بالا بکشید.


سایت روبی با تجربه ای که در طراحی انواع سایت ها دارد تمام تلاش خود را برای رسیدن به رتبه بالا در موتورهای جستجو در گوگل ، ایرفاکس ، یاهو و ..... انجام می دهد  و دراین راستا سعی می کنند تا با الگوریتم های به روز موتورجستجو گوگل هم زمان و هم قدم شود و سایت روبی وب می خواهد با بهترین طراحی سایت خود را در مقابل موتور جستجو گوگل  قرار بدهد و بتواند از آن بالاترین رتبه را دریافت کند.

سایت روبی وب با تجربه وتخصص و  کارایی بالا در خدمت شما کاربران و صاحبان مشاغل می باشد.